کد خبر: ۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
چگونه اوقات فراغتمان را مفید اما کم هزینه کنیم
دور پول خرج کردن را خط بکشید! / این خیال که اوقات فراغت فقط مخصوص فرزندان‌تان است که از مدرسه فارغ می‌شوند، خیالی بس اشتباه است. فارغ شدن از مدرسه، دانشگاه، بازنشستگی، ازدواج فرزندان، رها کردن شغل، مهاجرت به شهر جدید و اتفاقاتی از این قبیل، ممکن است باعث فراغت شما شود. اوقات فراغت زمان بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌هایی است که تا به‌حال دوست داشته‌اید انجام دهید اما فرصت کافی دراختیار نداشته‌اید، اما بعضی‌ها خیال می‌كنند استفاده مفید از زمان فراغت‌شان صرفا با پول خرج كردن ممكن است.ما در یادداشت زیر به شما می‌گوییم اوقات فراغت‌تان را چطور مفید اما کم‌هزینه بگذرانید.

چگونه اوقات فراغت‌مان را مفید اما كم‌هزینه پر كنیم؟

طبیعت‌گردی را شروع کنید
یکی از تفریحات کم‌هزینه برای شما یا خانواده‌تان می‌تواند طبیعت‌گردی باشد. با خانواده یا دوستان‌تان به طبیعت اطراف شهرتان بروید. در این روز و شب‌ها كه هوا مناسب بیرون رفتن است، اگر امکان دارید، یک وعده غذای خود را در پارک‌ها، فضای سبز یا طبیعت اطراف شهر خود میل کنید.

کارهای هنری انجام دهید
به انجام کارهای هنری روی بیاورید. پیشنهاد ما بافندگی، خیاطی، گلدوزی، آشپزی، شیرینی‌پزی، نقاشی و خوشنویسی است. به‌طور مثال از حالا می‌توانید برای فصل سرما لباس بافتنی ببافید یا برای خودتان و اعضای خانواده لباس بدوزید. این کارها همچنین می‌تواند به اقتصاد خانواده کمک کند. حسن دیگر این‌گونه کارها این است که زمان مخصوصی از شبانه‌روز را نمی‌طلبد و شما هر زمانی که وقت آزاد داشته باشید، می‌توانید به این امور بپردازید.

تماشای فیلم و سریال‌های خوب را فراموش نكنید
یکی از اموری که بسیار سرگرم‌کننده و جالب است، تماشای فیلم و سریال است. سعی کنید در انتخاب فیلم و سریال دقت کنید و وسواس لازم را برای در نظرگرفتن ملاک‌های اعتقادی و فرهنگی به خرج دهید. زیرا هر فیلم و سریالی ممکن است ارزش وقت گذاشتن و تماشا کردن را نداشته باشد.

کتاب بخوانید
مطالعه را فراموش نکنید. در اوقات فراغت‌تان حتما زمانی برای مطالعه اختصاص دهید. اوقات فراغت فقط برای گردش و تفریح نیست.

به امور معنوی بپردازید
زمان فراغت بهترین زمان برای انجام امور معنوی است. منظور کارهای معنوی‌ای است که علاوه بر واجبات دوست دارید انجام دهید اما گاهی فرصت انجامش محقق نمی‌شود.

مهارت جدید بیاموزید
هیچگاه حتی در زمان فراغت هم یادگیری را کنار نگذارید. امروزه به لطف اینترنت و فیلم‌های آموزشی، شما ممکن است حتی برای یادگیری مهارت جدید به کلاس‌های آموزشی حضوری نیاز نداشته باشید. سعی کنید در انتخاب #مهارت جدید، علاوه‌بر توجه به علاقه، به این نکته توجه کنید که بهتر است مهارتی یاد بگیرید که بتوانید در آینده از آن درآمد کسب کنید.


منبع: کانال ریحانه



خبرهای مرتبط
نظرات شما
در صورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
طراحی و تولید : ایران سامانه