کد خبر: ۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
کلیپ کوتاهی درباره فضای مجازی




آیه فوق درباره غذاهای جسم ما صحبت می کند.

اما سوال ما این است که آیا غذای روح ما دارای اهمیت کمتری است؟

اگر اهمیت غذای روح بیشتر از غذای جسم نباشد، کمتر نیست! به این حدیث دقت کنید.

رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرموده است:

چهار چیز دل را مى میراند: گناه روى گناه، هم سخن شدن زیاد با نامحرمان، بگو مگو کردن با احمق (تو مى گویى و او مى گوید و هرگز به راه نمى آید) و همنشینى با مردگان! عرض شد: اى رسول خدا منظور از مردگان چیست؟ فرمود: هر توانگری که خوش گذران است (و از یاد خدا و قیامت غافل است.)

جالب نیست؟ هرچهار مورد به وفور در شبکه های اجتماعی پیدا میشوند! گناه، نامحرم،احمق،مرده‌ای که علاقه خاصی به نشان دادن زندگی باصطلاح لاکچری‌اش دارد!

امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند،غذای روح، علم است و اگر به آن نرسد مورد غفلت واقع می شود و هرگز نمی تواند کاری انجام دهد.

حالا باید نگاهی به لیست صفحاتی که دنبال میکنیم بیاندازیم ، چند درصد آنها حال روحی و معنوی ما را تغذیه میکنند؟ چند درصد از این صفحات بی جهت وقت ما را گرفته‌اند و ما را از کار خیر، مطالعه، مباحثه علمی، حضور در خانواده و جمع دوستان، کمک واقعی و حضوری به دیگر انسانهای اطرافمان، دور کرده اند؟

نیاز نیست اینستاگرام فیسبوک یا تلگرامتان را پاک کنید، از امشب تصمیم میگیریم تا یک رژیم درست غذایی برای روحمان درنظر بگیریم، خیلی ساده صفحات نامناسب را حذف کنیم و بهترین استفاده را از شبکه های اجتماعی ببریم.

چرا که فضای مجازی نعمت است و اگر از این نعمت درست استفاده نکنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.





خبرهای مرتبط
نظرات شما
در صورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
طراحی و تولید : ایران سامانه